fbpx
Программист о сенсорной депривации

Programator despre privarea senzorială :



Potrivit autorului:

Introducere

Dacă cineva nu știa, deprivarea senzorială este încetarea parțială sau completă a influenței externe asupra unuia sau a mai multor simțuri, ceea ce duce la scăderea fluxului de impulsuri nervoase în sistemul nervos central.

Articolul nu abordează efectele fizice asociate tonusului muscular și performanței atletice. Accentul se pune pe schimbarea mentală. O atenție deosebită este acordată impactului asupra creativității.

Pentru ce?

Gama de aplicații se extinde în fiecare an. Cineva înlocuiește somnul, cineva restaurează trupul și mintea, cineva halucinează și se scufundă în sine, cineva este atras de efectele vindecătoare. În final, există și cei care sunt interesați de o astfel de experiență în sine.

Cu privare, SNC se adaptează la un număr mic de senzații. În teorie, acest lucru dă naștere unor efecte senzoriale curioase, ajută la scufundarea în meditația inaccesibilă fără pregătire, simplifică foarte mult reflexia, crește probabilitatea unei stări transcendentale și reglează biochimia creierului.

Cum se realizează?

Floating (plutitoare în limba engleză) sau REST (tehnologie de stimulare a mediului limitat) – o modalitate de a experimenta cea mai mare posibilitate de deprivare senzorială. Pentru o sesiune, o persoană se află în apa sărată a temperaturii corpului, fiind într-o capsulă sau într-o cameră cu izolație fonică. Aceasta creează efectul plutirii în gol. Perioada de ședere în această stare durează de la o oră până la întreaga noapte.

Pentru articol, experimentatorul (Volodya) a experimentat două ore de sesiune în singurătate, care era suficient cu toate îndoielile.

Subiectiv

05/05/17

Sesiunea a fost în general nereușită. Volodya a făcut greșeli critice, din cauza cărora lipsa era insuficientă și nu putea intra în stat. Nu a găsit nimic decât observațiile descrise mai înăinte. Nu corespunde așteptărilor și nu merită prețul nominal.

Erori luate în considerare: în nici un caz nu se poate să adormi.

16/5/17

A doua sesiune sa dovedit a fi mai profundă, iar privarea a fost completă. Volodya a crezut că a strâns avantajul maxim, dar nu este. El nu și-a imaginat următoarele senzații ale celei de-a doua sesiune, imediat după prima. Acum, există motive să credem că următoarele cel puțin trei sesiuni vor avea surprize.


Lista rezultatelor.

I. Etapele selectate:

■ Dezorientarea și gândirea obișnuită.

■ Adaptați cu gânduri obsesive despre problemele curente.

■ Somnolență și pleoape grele.

■ Retragerea, fluxul de idei, visele devin realitate.

II. Creierul decide că cel mai bun mod de a evita privarea este să dormi. El este convingător, dar nu poţi avea încredere deoarece recompensa pentru persistență merită.

III. Ușor de observat propriile gânduri (reflecție). Acest lucru vă permite să găsiți o pereche de defecte și modele de gândire obsesie fără asistență externă.

IV. Halucinații visuale și vise trezite. Este uimitor să vezi complotul suprarealist de a fi treaz și de a nu închide ochii. În mod clar există imagini cu care este umplut capul.

V. Stare imersivă. Ideile emergente trec prin iterații și sunt tot mai multe. Arată ca privarea de noapte, dar fără capacitatea de a crea și deteriora creierul. Abilitatea de a îndrepta gândurile către subiecte importante ajută foarte mult, dar este și mai ușoară decât de obicei.

VI. Auto-transcendență (de Huxley). Gândurile despre conflicte, datorii și relații sunt percepute ca și cum ar fi de către o persoană din afară care vede imaginea mai holistică și găsește cu ușurință soluții posibile.

Percepția de sine oferă un feedback bun și un fel de dependență.

VII. Sentimentul de a fi adânc în sine și că nimic nu este important, cu excepția faptului existenței voastre și a capacității de a gândi.

Volodya a reușit pentru un moment să-și imagineze că el a fost pierdut în el însuși pentru totdeauna. Nu faceţi asta.

VIII. O oră, chiar și fără somn, a zburat foarte repede. Cu toate acestea, mai mult de o oră la un moment dat – prea mult.

IX. Au trecut gânduri de panică și anxietate. A fost neplăcut, astfel încât calmul masthev.

Obiectiv

Cercetare cu respectarea metodei științifice mai aproape de obiectivitate.

Inițial, Volodya se aștepta să găsească doar câteva studii pentru această secțiune. Dar existau liste cu zeci de studii și lucrări științifice. Cea mai detaliată și mai numeroasă listă este aici.

Să te opreşti pe articole specifice pentru o analiză detaliată sa dovedit că este o strategie dubioasă, dar în timpul unui studiu sumbru concluziile principale au devenit clare:

▲ Floating repetat periodic este mult mai eficient decât sesiunile de o singură dată.

▲ Floating are un efect pozitiv pe termen lung până la câteva luni în unele cazuri.

▲ Îmbunătățește somnul, reduce durerea cronică, mărește efectele stresului (la nivelul biochimiei).

▲ Floating tratează o serie de boli (hipertensiune, insomnie psihofizică, fibromialgie, artrită reumatoidă, dependență de droguri și chiar „sindrom vietnamez”).

▲ Ajută la rezolvarea conflictelor interne și externe.

▲ A crescut creativitatea și conștientizarea. Confirmat în practică.


Confirmare la fiecare dintre aceste puncte, cu siguranță nu voi oferi.

Concluzii generale

Cu acest articol, Volodya a obținut un rezultat garantat – el și-a vândut floating și acum are o cheltuială suplimentară și o dorință de a-și priva privirea cel puțin o dată la trei până la patru luni. El a început să mediteze mai des doar pentru că sa dovedit că este slab în asta, dar accesibil în obținerea ideilor și motivației. Inspirația și ideile rezultate au fost trimise la câteva proiecte noi, despre care este prea devreme să vorbim.

Lasă un răspuns

Adresă

  • Chisinau, Moldova
  • str. Ion Creanga, 5/3
  • (069) 44-33-39
  • (079) 44-33-37
Program de lucru

10:00 - 22:00
Luni-Duminica

Opțional

© 2015 - «Grand Float»